Friday, February 13, 2009

Appointment

pg ni seawal jam 6-6.30 pg lagik aku dh bgn. ari ni aku ada appointment doc kol 8 pg...so ingt nk p b4 kol 8. so bgn tdo tuh aku trus p bersiap. then tgu pnye tgu org nk amek, last2 dlm kol 8.40pg baru bertolak p hospital.

dorg kt kaunter ortho tu swoh p x-ray. ktorg tnya, simen ni xperlu bukak ke. dorg kata xyah, so ktorg pun tnpa byk soal trus ke bhgn x-ray. smpai jer kt tmpt x-ray, doc kt situ swoh p jmpa balik doc kt bhgn ortho utk bukak simen tuh. as kt bhgn ortho tu sgtlaaa rmai org and klo nk tgu doc tu smata2 nk bukak simen ni jer, baek aku p bukak sendiri kan! mcm la aku xleh bukak sendiri. hua3x. at first risau gak takut doc tu mrh but at last, aku decide bukak sendiri jerla.


hoooyeah3x....dh bukak simen! miahahahaha....mcmla b4 ni x prnh bukak simen tu kan. tp perasaan bukak simen kt umah dgn bukak simen kt sepital lain woooo. kah3x. excited ble bukak simen kt sepital tu lebih ckit compared dgn bukak simen kt umah. keh3x.


oleh sbb rmai sgt manusia yg ada appointment ngan doc ari ni...dhla rmai yg dtg dgn wheel chair (tmasukla aku. heh!). bilik doc tu lak sempit. hahaha....amek ko!!! last2 dorg tpksa bukak kaunter lain kt bhgn luar bilik doc tuh.

ahaks! tym nih dup-dap-dup-dap jer jantung haku. dlm fkrn aku just fkr, "kne pkai back slab lg x???" huhu....x henti2 aku fkr2 psl tu...

hoooyeah3x...rs cam nk melompat jer aku tym doc tu ckp aku dh xyah pkai back slab. hoooyeah3x. gumbiranyer haku tidak terkata. hua3x.

finally, aku dpt 4 surat chenta ini dr doc. 1 surat excuse wt keje brt/aktvt lasak, 1 surat appointment doc, 1 surat fisio and 1 surat mc---again and again :-(

b4 doc tu bg surat ni kt aku, dia p msok bilik doc...aku pun tatau pe dia wt. then dia kuar dr bilik doc, p balik kt tmpt aku dgn muka ala2 excited ke muka-curious-ntah-aku-pun-tatau. dia tnya aku, "do u play netball?", "what sports do you play?", "how often?". haku pun jwb dgn muka blurr and dlm pale hotak aku tertanya2, "motif doc nih tnya aku soklan mcm nih???". dhla 1st Q yg dia tnya aku "do u play netball???". mcm tau2 jer kan aku maen netball. aku pun jd curious tym tuh..."aku prnh jmpa doc ni ke tym aku ada match netball???". wakakakakaka....smpai mcm tu aku fkr. tym aku jwb "besides netball, im a palapes"....muka doc tu pun jadik blurr. "what is palapes?" ahaks! aku dh agak dh dia akan tnya soklan tuh. adesssss. ble aku ckp "rotu army" pun dia blurr lagik. last2 aku jwb "sukarelawan....wataniah"...baru la dia memahami mende pe la yg aku cuba nk gtau dia dr td kan. kah3x.

then pas dia abes tnya aku soklan memcm2, dia pun msok balik bilik doc. pas tu 'dia aka org yg bwk aku p sepital' tu pun mrh aku...."awat muka blurr sgt....awat jwb mcm tu....jwbla btol2...mana tau doc tu nk bg excuse ke apa..." wakakakakaka....mahaplaaaa....sesungguhnya aku sgtlaa tekezut, unpredictable, n blurr tym doc tu tnya aku soklan mcm tuh smpai aku jwb pun kluar pkataan2 yg x spatutnya. miahahahaha.......

pas settle ngan doc nih, p plak wt appointment kt bhgn fisio. doc tu recommendkan aku pegi wt fisiotherapy. aku rs mmg ptt pun aku p fisio tu sbb skrg nie, without tongkat, aku bjalan mcm robot. wakakakakakakaka. dh dkt nk 2bln bjalan dgn tongkat kan, so ble kne bjalan without tongkat, rs cam janggal la plak. keh3x. lgpun ankle aku nih sakit lg...seliuh. nk jln pun, aku jengketkan kaki kanan nih. but yg aku pelik, appointment aku ngan fisio tu dlm tempoh seploh hari dr skrg. errkkk....lmbtnya lg??? ntah2 dlm tempoh seploh hari tu aku da bleh jln mcm biasa. huh!

dlm tempoh 6mgu lg, aku kne p jmpa balik doc. rwtn susulan kot. dan yg amat menyedihkan...the worst part and part yg aku plg x ske....aku dpt mc utk 1mgu lagik!!!!!!! uwaaaa......i dont really need that mc anymore! aku bkn apa, risau ngan stdy aku neh. dh half of the semester dh nih....aku x p kelas! aiyaakkkkkkk!!! but for my own sake la kan....klo aku nk kaki aku ni sembuh cpt, aku kne byk rest, which means aku xleh byk gerak sgt....and which means....aku kne gakla mc....xleh p kls. sob3x.


pas balik dr sepital tu, prut pun dh bunyik2.....so trus p mkn. lama gak kt sepital td. smpai kt sepital lbih kurg kol 9 pg....then balik dr sepital tu lbih kurg kol 11.30.

tym nk pilih lauk tu...aku telah diuji dgn dugaan dan godaan yg mencabar keimanan aku. hua3x. kt ctu ada lbih kurg 3-4 jenis lauk ayam. at first aku dh nk amek ayam masak merah...but then teringt aku still kne pantang...xleh mkn ayam! then nmpk ayam goreng, dh nk amek dh....pas tu teringt balik aku kne pantang! huwaaaaaaaaa........sob3x. xpe2, minimum dlm tempoh seminggu jer lg aku kne pantang nih. huhu. seminggu tu minimum sajer ok!!! xtaula kot aku kne teruskan pantang tu smpai bape lama lak kan....klo kaki aku blom btol2 sembuh lagik. sob3x.


aaaaaaaaa......utk menghilangkan kesedihan n utk memberi smgt. jom kita berangan. miahahahahaha. meh2 usha kete nih.

inilah kete TOYOTA MARK X. geram btol la aku nengok kete nih. klo aku dpt kete nih, aku ggt kete nih. wakakakakakakaka. kete ni agak jrg la djmpai kt mesia nih. nk tau hrga kete nih??? hrga kete nih dlm RM17xk. haaa....tu baru hrga utk yg used pnye. klo yg baru pnye, aku tataula bape hrganyer.

what so special dgn kete nih??? aku suka design luar n dlm kete nih. design luar kete nih x over sgt....mcm other sports car....lgpun kete ni 4 pintu. and design dlm kete nih sgt memikat hati dan naluriku. looks luxury and exclusive. also it got tv/navigator.

klo kaler putih, lg nmpk luxury kan!!! waaaaaaaa.....pendek citer, mmg aiilaiikk laaa kete nih. ntah ble la aku dpt kete nih. by the time aku dh dpt kete nih, msti kete nih dh sgt3x la outdated kan! hua3x.

errkkk....ngantoks laks. smlm titow lbih kurg 2jam jer. zzzzzzzzzzzzzzzzzzz...................

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home