Sunday, January 18, 2009

ASUS oh ASUS



wahhh....dh kol seploh pg. aku xtdo lg dr smlm. huhu. skrg ni kaki aku mkin slalu lak skt. lg2 tym mlm, b4 tdo. td dhla mata xleh nk tdo, kaki lak skt. last2 aku rimas sgt, aku bukak simen kaki aku. huhu...korg tgk gmbr atas tuh. tu la simen kaki aku. simen aku half jer. bandage yg aku gulung tu la yg dbalut kt kaki aku utk menampung simen tuh. means, aku leh bukak simen tu ble2 aku nk. biasanya aku bukak ble aku nk mndi or ble aku nk cuci kaki la. kaki yg bersimen tu kne cuci slalu...klo x kang busuk sbb terperap jer dlm simen tuh. hohoho.

pg smlm...im alone coz sume housem8 aku n skuad aku p tlg jg checkpoint utk program jln kaki lasak from mrsm beseri ke ulu pauh. so aku tgl sorg. pg tu aku tertumpah air pns kt tgn aku. air pns yg btol2 baru pas msk. yerlaa...dgn tgn pgg tongkat, mana lg nk pgg bks air tu...dhla bks tu b'isi air pns. camne ntah leh t'tumpah...kt tgn aku. seb baek tgn aku x melecur. cuma pdih jerla. but now dh ok...smlm aku sapu minyak gamat.

pg td lak...since aku bukak simen kaki aku tuh. so aku biar kaki aku x bersimen dlu, sj nk bg rest kaki. now nie aku fobia btoila bjln kt dapur umah aku nih. lantai slalunya bsh, so mmg licin la...lg2 utk aku yg bertongkat nie. dh byk kali dh aku tergelincir kt ctu. tp aku rs stkt nie 2x aku t'gelincir dgn teruk. ada skali tu aku kuar dr toilet, aku tergelincir. ibu jari kaki kiri aku t'kne bucu simen toilet yg tjm...kulit kaki aku terkopak. x sembuh lg smpai skrg. pas tu yg kedua, pg td. aku tergelincir masa nk p sinki. yg teruknya sbb aku t'hentak kaki aku sblh kanan nih. dhla tym tu kaki aku x pkai simen. klo ada simen, at least ada ckit protection. so aku xtaula pe jd lak kt kaki aku pas nih. dhla ankle aku ni mmg skt, dh t'hentak mcm tu risau jer aku kot lg skt. huwaaaaa....tanakkkk......!!!

skrg nie aku m'hitung hari jer nk jmpa doc. next appointment on 13 feb. lamanya lg. tp ada org tu jnji nk bwk aku p jmpa doc this friday. xtaula tu mmg btol2 jnji or hnya jnji manis semata2. huhu....

anyway, dlm kesedihan n kesakitan tu, ada something yg wt aku excited. hua3x. aku plan nk bli lptop baru. dh 6thn aku guna lptop nih. model lptop aku nie pun dh x wujud dh skrg. wakakakaka. tym aku p sentosa dlu, ada sorg tokey cina tu ckp xde org pkai lptop lama sgt mcm aku nih. huhu. then dia kata lptop aku ni klo jual pun mayb dlm RM30 jer. wakakakaka...betapa antiknyer lptop aku nih!

so now nie aku ngah survey lptop. jom3x tgk lptop yg menjadi pojaan hati dan sanubariku....

Ni adalah salah satu ASUS G Series. yg ni model ASUS G71. lptop nie mmg design khas utk gamers. ermm...function lain aku xkisah sgt. ada aku kisah??? huhu. yg plg penting...ram lptop nie 4GB & hard disk 1TB!!!!!!! hrga lptop ni RM8999. uhuk3x...ble laaa aku bleh dpt lptop nie...

errmmm....yg ni pun antara ASUS G Series gak. G Series...khas utk gamers. huhu. klo x silap aku yg atas tu G50 and yg bwh tu G70. yg G50 tu ram 4GB & hard disk 640GB. hrga RM6999. huhu. yg G70 tu aku xtau la plak. mana2 lptop yg aku tau details tu sbb ada dlm brochure asus nih. yg aku xtau tu means xde dlm brochure la. huhu

hmmm....ni ASUS LAMBORGHINI. yg ni pun xde dlm brochure. aku xtau mana lg latest either this one or G Series. yg ni pun aku tau ble aku msok website ASUS. so details psl ram & hrga...aku tatau.

ahhaaa...this one. [Natur.e] ASUS Bamboo Series. first time aku tgk kt brochure, nmpk cam smart gak design nih. 2x aku tgk...no komen. ble dh byk kali aku tgk...rs cam xlawa lak design nih. hua3x. this one ram 4GB and hard disk 320GB. hrga RM6588.

uwaaaaaa.....ni laaaa yg aku nk sgt bid kt lelong dlu tp xdpt. ASUS F8VR. mcm yg korg tgk dlm gmbr tu ada 5kaler. how i wish klo aku dpt yg kaler merah-maroon tu. huhu. ram 4GB, hard disk 320GB. hrga RM3788. yg kt lelong ari tu, dorg bid lptop tu sbb year-end stock clearance. final price aku tgk ari tu dlm RM2900++. kira ok la tu kan klo nk compare dgn market price tuu....dkt2 nk RM1k gak laa beza hrga tuh. tu yg aku frust sgt xdpt ari tu. huhu....


yg nie...ASUS F6 Series. mcm yg korg tgk dlm gmbr tu...ada 4 design. chumil2 belaka. ailaiiikkk. ahahaha...aku xtaula mcmn tp mcm yg tertulis kt gmbr tu...n kt brochure ni pun ada gtau...yg lptop F6 Series nie ada perfume scent. haha...aku just imagine...klo org xtau lptop nie ada perfume scent, bukak tgh mlm msti seram. ttiba jer ada bau-bauan wangi. wakakakakakakaka....

wahahahaha...tp kan. sume lptop yg aku beriya tunjuk kt atas tuu...bkn lptop tu yg aku nk bli. klo ikutkan hati mmglaaa nk bli yg atas tuuu lagik2 yg G Series tu. tp memandangkan kemampuan yg terhad (sob3x) so aku just plan nk bli this one. x konfem lagikla. ngah survey lagik. yg nie ASUS F5 Series. ram 2GB, hard disk 250GB, hrga RM2599.

this one lak ASUS F80 Series. ram 2GB, 250GB, hrga RM2199.

ada lg 1 actually. aku xlrt nk bukak selai2 page kt web ASUS. byk model wooo...! hmm...yg nie ASUS X50 Series. 2GB, 250GB, RM 2199. hrga sama dgn ASUS F80 Series cuma ada ckit beza yg wt aku rasa X50 Series nie better.

ayah aku kata dia leh support dlm RM2k++ jer. means aku kne cari lptop dlm lingkungan hrga tu gakla. penat aku merenung brochure2 lptop nih....smpai xlrt nk renung dh. huhu.

maybe ari ni or sok lusa aku p survey hrga dlu. eh ari nie ari ahad, bukak ke kedai???huhu. klo ari ni xleh, sok lusa pun xpa. tp klo bleh aku mmg nk cptla mendalah tu. xnk tgu lama. jgn tgu lama2, nnt lama2 ASUSku diambik org. lalalalalalala......

haha....mesti korg wonder naper aku dr td asek ckp psl ASUS jer...xde pun sbut brand lain such as acer (1st brand yg aku xkan pilih), toshiba (hmm...), compaq (ok x??? ok la tuh...), dell (aku minat inspiron jer sbb byk kaler...nk kaler merah!!! huhu), lenovo (mhl x???), M-Life (1st tym dgr brand ni kt pc fair ari tu...baru nk bkenalan dgn brand ni so xbrani nk bli lagik), Fujitsu (mcm mhl jer....), Sony (naakkkkk.....tp mhl la...huhu), apple (wakakakaka....ni lagikla x mampu eden)...hmmm pe ntah lg brand yg ada. x ingt daaaa....yg psti byk lg laaa.

actually dlm wishlist lptop yg aku nk, ada 3 jer. lptop ASUS, lptop SONY, ngan ada 1 lptop brand pe aku xingt...yg psti dia pnye screen leh pusing. huhu. so dlm 3 list tu, aku rs biar aku pilih ASUS jerla yg kira murah compare dgn 2 lg lptop dlm wishlist aku tu td.

naper aku suka n chenta sgt dgn ASUS??? sbb skrg nie pun aku guna ASUS. since aku dh guna lptop nie for bout 6 years, so aku rs cam dh pcaya sgt dlm ASUS nie. tahan lama. therefore (wah dh mcm wt esei BI lak), ASUS lah m'jd pojaan hatikuuuu...

*All ASUS pics credited to ASUS

ok. enough psl lptop dan ASUSku. huhu. aku dh mcm promoter ASUS lak. wakakakakaka....

*************************************************************************************

hmmm...ni ada tag dr Liinggg....
  • Sila paste 5 gambar benda yang agak penting dalam hidup anda
  • Pastikan gambar yg disnap sendiri, bukan copy dari mana-mana, dan adalah barang anda
  • Terangkan kenapa benda itu berharga bagi anda
  • Tag 5 rakan yang lain



1. ahaks...skrg ni...opkos la mende ni yg paling penting bg aku kan. tnpa mendalah nie aku xleh la nk bjalan ke mana2. paling penting!!!! pasti dibawa ke mana sahaja. ekekekekeke....


2. henpon ku...huhu. stkt nie aku ada 2 henpon...and on the way, 1 lagik henpon (dlm this week smpai la kot). means, aku ada 3 henpon...tp aku guna 1 simkad jer. haha...mcm mane tuh??? aku nie jnis yg agak mls nk charge enpon. so klo 1 bateri kong, aku guna lg 1 enpon. tp wt masa nie aku slalu guna N95LA tu la sbb charge direct kt lptop jer. penting!!! dgn enpon la leh tau kls cancel last mnt, kls kt mana...kot tersesat kls. miahahahahaha....


3. my lappy (errkkk...jangkit ngan ija lak) ngan xtrnl hard disk. walaupun aku akan say goodbye to my lappy tp beliau sgtlah berjasa pd aku. dgn lappy nie la aku join mcm2 FC, beron9-porem, berblogging, berchatting dan yg penting...ber'pass-pass' jwpn assignment. wakakakakaka....penting la tu kan???
and my xtrnl hard disk...penting gak!!! aku bli last yr...dh 2x kne format. ceit! dlm tu la aku smpn sume muvee. now, dlm tu ada lbih kurg 30+ muvee, tv series, anime, etc. penting!!! bosan2 aku akan bukak xtrnl ni n tgk muvee. huhu


4. my mp4. mana2 aku p aku bwk. even p kls pun aku bwk. aku ni mmg suka music. penting!!! klo bosan ngah kelas, dgr mp4 sambil wt muka kunun2 khusyuk dgr lctrr ngaja kt dpn. wakakakakaka......

5. my sweetheart. huhu...gitarkuuuuu. gitar aku skrg ni dh x OKU dh...aku dh tukar tali. putus 1 tali, sume tali aku tukar. hua3x. sbb tali yg lama tu bunyik xbesh! bunyik tali murah. hohoho...yg ni aku bli tali yamaha. barula ok sket bunyiknyer. tp pas aku psg sume tali tuh, aku biar jer gitar nih tersadai x ber'tune' smpaila smlm aku mntk tlg dann tune kan. thanx dann!!! pengakuan...aku x reti tune gitar!!! wakakakakakaka. ermmm...gitar nie adalah adiah bday ku... even sbnrnya aku wish for gitar semi-acoustic (haha...demand lak!). hek3x...bersyukur dgn pemberian org. huhu.


so, sy tujukan khas tag ini kpd 5 manusia nih :
1. EJ (oooo...dh start mls nk hapdet blog yer. babap kang!)
2. Kai (hilangkan kesepianmu dgn jwb tag nih)
3. Myra (rajin2la hapdet blog anda!)
4. K. Sal (sambil menghitung hari pertunangan...sambil jwb tag)
5. Iemah (sbg tnda/hadiah welcome to blogging world...ahaks)

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home