Thursday, January 8, 2009

im sick...physically n mentally!!!

I hope it's not too late for me to wish hepi new year!!! haha....dh sminggu berlalu. hua3x.

b4 aku terlupa. to all readers, let us recite al-fatihah utk arwah izzudin khair. arwah ni student diploma kejuruteraan pembuatan 3rd year (fnl yr). arwah gak merupakan kadet palapes...same as me. tp arwah ni senior aku. dh nk tauliah jd Leftenan Muda dh pun bln 7 nie...bln 8 ni dh nk grad as siswazah kejuruteraan pembuatan dh pun. but God loves him more. aku kenal arwah sbb palapes la. arwah ni sgt baekkkkk dlu n agak warak jgkla. arwah meninggal sbb accident, 30hb disember ari tu. arwah, parents arwah n adik laki arwah on the way dr s.alam ke kulim nk p tmpt LI (lthn industi aka praktikal). arwah sendiri yg drive kete tym tu. dlm kol 3pg cam tu la accident tu...xcden dgn treler. yg plg sedih, arwah 'pergi' dgn parents dia skali. adik dia jer yg slmt...tu pun koma pas tu. aku tau brita tu dlm kol 8pg...dh nanges2 tu baru aku gtau housem8 aku. then member2 (skuad2) aku gtau ktorg...padahal ktorg dh tau dlu dh. hehe. then dorg suroh b'siap....dlm kol 10.30 ada bas bwk kadet palapes (specialty to palapes cadet) ke rumah arwah kt seksyen 18 s.alam. aku nk sgt pegiiiii tp member aku x bg aku ikut. dorg swoh aku dok umah jer. yeah...i know.....dgn keadaan aku mcm ni, aku akan menyusahkan sume org klo aku ikut. aku psrh jerlaaa even aku nk sgt pegi. sdih gakla xleh ikut dorg pegi melwt. tp dorg pun x smpt tgk jenazah...pengebumian ptg 30hb tu...dorg mlm baru smpai. so smpai tu trus wt tahlil n dorg trus btolak balik ke perlis. sape yg ada tgk berita kt tv mlm tu tau la kot. n sape yg ada baca paper keesokannya...ada gak. x ingtla paper pe. so aku mntk sape2 yg bc nie, sedekahkanlah alfatihah utk arwah. moga roh arwah tenang n ditempatkan dlm golongan yg beriman. aminn.

b4 aku start membebel, mencarut n sgala jenis 'men....' dan 'mem....', aku citer dlu psl apa yg jd kt aku recently. 28hb tu aku accident. aku naek moto dr wang ulu nk ke kngr. tym tu xdela laju pun aku bwk. dlm 50-60km/h jer. ntah mcmn...ble smpai kt simpang nk msok ke Kg. Semerah Padi (btol ke nama nih???) ttiba ada kete iswara kaler hitam kt dpn aku. mmg btol2 kt dpn aku smpai tym tu mmg xsmpt nk brake dh. aku siap smpt b'fkr lg..."eh apsl kete nie???" memandangkan tym tu mmg aku x dan nk brake dh, aku t'lggr kete kt dpn aku. then kononnya nk mengurangkan impak b'lggr dgn kete itam tu, aku pun belok ke kanan (aku rasa aku x sedar pun yg aku belok kanan). tym tu aku dh hilang kwln. aku nmpk ada kete dtg dr arah dpn...tym tu aku dh fkr dh "alamak, apa la jadi kt aku ni..." dan aku pun b'lggr ngan kete yg dtg dr arah dpn tu...kete kancil kaler merah. aku dpt rasa gegaran kt pale aku masa b'lggr tu even pale aku x kne pe2 pun. thanks god...aku msh mampu berdiri lg pas jth tu. aku siap p kutip wallet n hp aku yg jth kt tgh jln lg. huhu. pakcik kete itam tu ckp dia dr jauh lg dh bg sgnl nk msok simpang tu. tym tu aku t'fkr "aku ikut blkg kete dia ke td???". aku xtaula mana yg btol. yg pasti tym tu aku x risau pun diri aku injured ke apa. aku lg risau psl moto. huhu...truk gakla moto tu. ble aku tgk moto tu jer, aku t'fkr "apa aku dh buat nie???".

aku x sdr pun aku injured till ada org tegur muka aku berdarah. tgk2 tudung aku berdarah. pas tu aku tgk2 lg tmpt laen...kaki aku berdarah gak and aku rasa dua2 belah kaki aku skt kt ankle esp belah kanan. pas tu..................eh terpjg lak citer aku nih. hua3x. pendek citer, aku injured xdela kronik sgt. injured ckit2 jer. tumit kaki kanan aku retak...pergelangan tgn kanan aku t'seliuh...bahu kiri seliuh....ankle kaki kiri seliuh. huaaaaa........sume bhgn ada mslh. ermmm...lupa lak. yg kaki aku b'drh tu sbb kuku ibu jari kaki aku t'kopak sket. tp pdih gakla even ckit. huhu. utk keadaan aku ari ni...kaki aku still pkai simen lg. aku kne pkai simen ni dlm tempoh 6mgu. means aku pkai simen nie 7mgu la. at first dlu doc bg tempoh smggu. then after 1st appointment dlu doc lanjutkan jd 6mgu. tgn kanan aku still seliuh...xleh nk gerak sgt. tp skrg ni dh ok ckit la...tgn kanan ni dh leh agkt brg. klo first2 dlu nk agkt hp pun hp jatuh. huhu. skrg ni dh leh agkt brg tp brg yg ringan2 jerla. tp still xleh nk gerak byk sgt sbb pergelangan tgn ni skt lg. bahu kiri aku dh ok kot. ankle kaki kiri aku yg seliuh pun dh ok sket kot...kelmarin bengkak lg. skrg ni dh surut cketla bengkak tu. skt pun dh kurg. luka2 n lebam2 kt kaki aku....msh lg. huhu. yg doc inject kt tgn kanan aku ari tu pun skt lg. ntah ubat pe ntah yg dia inject...smpai skrg skt lg. sob3x. tp kaki kanan aku nie dlm 2-3 hari ni aku rasa mkin skt lak. td aku try bukak simen nie (aku pnye simen separuh jer, so bleh bukak n psg balik) sbb nk cuci kaki nie. then aku try bjln without simen kt kaki...huhu...xlehla. aku bdiri jer dh rs skt kt tumit nie, so aku xbrani nk try bjln without sime tu. huhu. ble t'ingt arwah izzudin, im so thankful sbb aku msh hidup...msh diberi peluang utk tebus everything. thanks God!!! syukur alhamdulillah....

hmmm...dlm keadaan aku skrg nie...barula aku tau sape yg responsible n sape yg irresponsible. aku jgk nmpk yg mana TRULY FRIENDS and yg mana TOTALLY FAKE!!!! being an OKU (errkkk....OKUkah aku???? huwaaaaa....), bleh nmpk sape yg really responsible on me....sape yg willing tlg aku without perlu aku mntk tlg n sape yg nmpk sgt FAKE ble aku mntk tlg, wt muka x ikhlas nk tlg!!!

seriously, im mentally down now. mental down, spirit pun down. thinking bout myself...dlm condition aku skrg, mcmn aku nk p kls. klo ikutkan mmgla doc bg aku mc 6mgu. tp aku xleh trus rht 6mgu tu. dhla sem ni jam krdt aku max...22 jam krdt. nk mamposss!!!! klo aku b'cuti 6mgu...then how bout my assessment marks??? mcmn dgn mrkh assignment...mcmn dgn mrkh tests...mcmn dgn mrkh lab???? sume tu yg aku dok pening fkr. for now, apa yg aku mampu fkr, aku x p kls...so i just depend on lctre notes. aku just p lab n tests. just hope yg aku x dsuruh extend!!!! ya ampun....mntk jauhhhhhhhlaaaaaaa...........

skrg nie....aku plg menyampah ble org dok tgk2 aku ble aku b'jln. tau laaaa aku b'tongkat. Naper??? nk tlg??? is there any problem??? x prnh tgk org b'tongkat??? sakai??? jakun??? huh!!!!!!!!! klo dok tgk2 tu nk tlg xpe gak. ni tgk sajer. Golf Tera Hotel!!! (hua3x...kan dh kluar bhsa semboyan aku).

anyway, im so glad that dlm keadaan aku mcm ni skrg nie, msh ada yg sentiasa d cc aku. errkkk...even x slalu dkt dgn aku, tp sentiasa dkt d hati. hua3x....ada yg slh phm baca ni kang. huhu. no one knows who is that person. cuma aku, dia n Tuhan jer yg tau.

to 'that person', thank u for all what u've done...for ur sacrifice...for ur help....i really appreciate it. xtau nk bls mcmn jasa baek tu. trima ksh sbb sentiasa bsma sy especially tym sy tgh down skrg nie. even slalu kne tempias mrh sy, but u still right at my side. maafkan sy....tym sy tgh down nie mmg sy mentally n emotionally unstable. trima ksh jgk sbb sentiasa bg sy smgt. trima ksh sbb msh d cc sy tym sy ssh, tym sy skt, tym sy nangis. THANK YOU VERY MUCH!!!

and to all my FRIENDS...thanks for ur help...concern bout me. thank you very much!!! skrg ni aku ssh...aku skt...korg tlg. insyaallah nnt2 ble korg lak ssh...ble korg lak skt...insyaallah aku plak tlg. tu jer cara yg aku leh wt utk bls jasa baek korg.

utk member2 yg jrg2 leh jmpa but concern bout me...keep asking bout me....slalu b'tnya khabar...trima ksh jgk sbb care bout me. THANKS!!!

and also to those FAKE one. ingtlaa...hidup ni ada up & down. skrg nie aku ssh. nnt2 korg lak ssh...korg akan rasa mcmn ble korg dlm keadaan aku. just remember....hidup ni xleh just think bout urself..bout kesenangan diri jer. selfish!!! while aku tgh ssh nie, ngah skt nie...korg ngah senang hati, hepi....so korg lupakan aku...n xprnh fkr perasaan aku. but then tym korg ssh, korg cari aku. that shows...u're truly FAKE!!! aku xdela nk hrp sgt korg tlg aku....tp agak2 la. ada tym mmg aku xnk org tlg sbb aku rs aku still mampu lg nk wt, ada tym gak aku direct mntk tlg korg sbb aku rasa aku mmg xmampu nk wt, tp ada tym gak aku nk org tlg tp aku x ckp. dr situ aku dh leh nmpk the FAKE one! even nmpk aku tgh ssh2 wt keje tp wt2 xnmpk. yg plg sdih...even apa yg korg dh wt kt aku....tp aku still fkrkan korg ble nk wt pe2, ble nk amek tindakan pe2 sedangkan korg xprnh pun fkr psl aku....biarkan aku sorg2...biarkan aku t'kapai2. sabar aku pun ada limit. tmbh plak dlm keadaan aku skrg nie, mentally down...jgn smpai aku mrh korg dpn2, mencarut korg dpn2. skrg nie aku sbr lg. aku diam jer sbb aku xnk membesar2kan pkara kcik. ermmm....pkara kcik kerrr??? sape yg dmaksudkan or sape yg terasa dlm golongan FAKE nie, sedarla n ingtlaaaa..... aku pun bknnya baek sgt pun nk swoh org sedar diri. aku jht gak...aku pun byk wt slh...wt dosa tp klo psl friendship, aku x maen2 n im so sensitive klo psl friendship. so dont ever try main2kan aku dlm friendship. skali im hurt, smpai ble2 aku akan ingt.

hmmm...oklaaa. mcm biasa....en3 yg pjg dr aku. huhu. sorry, no pics. xleh nk upload. tenet cap ayam!!! b4 that, utk sape2 yg interested nk derma drh (kt perlis), 11hb ni leh g ke HTF. ada kempen derma drh anjuran Pusat Darah Negara dr kol 9pg smpai 12tghari. skrg nie for sure aku xleh derma kan sbb aku mkn ubat (aku mkn ubt ke??? hehe). lgpun 2days b4 aku xcden (26hb disember) ari tu aku baru jer g HTF utk derma drh. so sape2 yg xprnh derma drh pun lg, p la derma drh. nk takut pe?? takut jarum??? x sakit pun. xde org mati derma drh. just fkr bout others. jgn selfish. skrg nie byk xcden yg m'akibatkan kehilangan byk drh. so fkrkan org laen kt luar sana yg sgt memerlukan korg utk derma drh. aku bkn nk show off but aku baru 4 kali jer derma drh. since aku kt mtrx, kt mana2 yg ada kempen derma drh aku akan ikut n aku x keberatan nk derma drh. mcm baru2 nie aku siap willing pegi hospital sbb nk derma drh. aku bkn nk show off tp aku fkrkan nsb org laen. n boleh jd gak hari ni aku derma drh, sok2 aku xcden n hlg byk drh...drh tu jgk yg akan digunakan, right?? fkr2kanlah. kta hidup kt dunia nie bkn kta sorg jer. kta hidup dlm komuniti. rmai org d sekeliling kta so kta kne slalu fkrkan org laen, not to be a selfish!!! hmmm, okla...mls nk berleter lg...see ya later. huhu. kol 3 pg daa....nk titow la. daaaaaa~~~

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home