Wednesday, January 2, 2008

Ronggeng Mak Kiah @Aloq Staq

First of all....aku nk wish HAPPY NEW YEAR to uols even dh lmbt dh...hihihi...ala,lmbt 2 ari jer...ekekekekeke....apa azam thn baru korg??? wakakakakaka....tiap kali new year msti org sibuk tnya psl azam baru....buhsaannnnn akuuuu!!!! xde ke soklan laen??? apakah matlamat anda utk thn baru ini...apakah harapan anda utk tahun baru kali nii...??? haa....tnya la soklan cam tu ke...eh2...sama jer ekkk?? wakakakakakakaka...

hmm...dh bape ari aku x upd8 blog niii...bkn mls...cuma rs cam xnk masukkan entry baru kt blog niii...klo bley nk biar jer entry psl arith tuu kt atas skaliiii blog nii...rs cam nk biar jer gmbr diaa kt main page blog aku niihhh...tp nk wt camne kann....yg dh pergi biarkan dia pergi...dia tenang kt sana...kta just perlu doakan kesejahteraan arwah kt sana....n perbykkan sedekah alfatihah utk arwah...

smlm...errr...smlm ke??? hakahakhakahak...smlm lerrr...new year....1st january...mlm tuu aku x smbt pun new year...countdown pun sendirik2 jer...buhsaaannnn tauu sambut kt cniii...so 1st jan tuu kls ktorg pun pg jer...ada kls ptg tp cancelled...maklumlaa...1st week camnii byk kls cancel lagik...so aku decide nk p aloq staq...nk p sentosa actually...nk repair aku pnye lptop nih....mampuih kne spyware pe2 ntah...mcm nk jer aku baling laptop niii kt dlm laut...cam biasalaa...p aloq staq dgn zack...then member2 aku....dorg ad, dayah, yaya n fiza plak nk kuar...p kngr...dorg nk p aloq staq jgk tp cam leceh sketlaa kannn ble xde transport cam niii...so aku dgn baek atinyer mengoffer...wakakakakaka...mcmlaa aku naek kete aku sendirik...aku gtau dorg yg aku nk p aloq staq dgn zack...klo dorg nk tumpang p aloq staq bley jer aku mntk zack antakan...dorg pun apa lg...ikuttt jerrr....

so ari tuu aftr kls dlm kol 1lbih kott...balik w.ulu,ktorg mkn luu...pas tuu rilex2 jap coz zack kata dlm kol 4lbih2 baru dia mai ambik ktorg...b4 p aloq staq tuu ktorg p jejawi dlu...nk settlekan pendaftaran sbjk ktorg yg x settle2 lagik...eh2 bukannn...aku sorg jer yg xsettle lagik pendaftaran sbjk...special case...miahahahahaha...special laaaa sgt!!!! aku jer yg xsettle lagik pendaftaran sbjk....aku drop math eng II, then aku add engineering skills I. finally settle jgk urusan pendaftaran sbjk aku...cuma blom sahkan lagik...sbb PA aku xde kt ofis dia ptg tuu....xpe,this week aku ada kls ngan dia so aku bley jmpa dia aftr kls mntk dia sahkan. member2 aku yg laen...ad, dayah n fiza dh jmpa dorg pnye PA...dh sahkan dh pun...cuma yaya jer....ekekekeke...cian tauu yaya...dpt PA yg very da private no phone ok!!!

wakakakakakaka...no phone dia xleh dberi kt student...dhla PA dia tgh bercuti so yaya tpksa jmpa PA dia laen kali....huahuahua....seb baek aku xdpt PA yg cam tuu...PA aku sng jer nk dpt no phone dia...so pe2 hal sng laaa klo ada any prob aku msg jer PA aku...hikhikhik....agak lama jgklaa ktorg tgu nk settlekan sume skali....
dh settle sume...ktorg trus p aloq staq...cian tauu zack kne tgu ktorg settlekan sume tuu...dhla smlm smpai jer kt apot aloq staq (or org slalu sbut as apot bayan lepas) aku x blk w.ulu dlu....trus mntk zack anta aku p jejawi...jmpa PA dlu...uruskan pendaftaran sbjk...huhu...ni yg ssh jd dak special case...byk urusan...aiseyhhhhh.....

dlm kol 6lbih gaklaa baru ktorg smpai aloq staq...smpai aloq staq, aku ngan zack anta dorg 4 tuu g CP dlu...then aku ngan zack p sentosa...ktorg p kdai tmpt aku bli mp4 dlu...bncg2 psl laptop aku niii...then dia kata dia pun xbley nk tlg...sbb laptop aku nii dh kronik....yerlaaa...dh bape tahun aku pkai laptop niii....6 tahun tauuuu!!!! since 2001 lagik!!! cina tuu pun tkejut ble aku kata dh 6thn aku pkai laptop nii...mmg dh truk laaa....ok...ni antara penyakit laptop aku ni yg aku dpt pikir skrg niii...

1. detected...windows x genuine....
2. kne spyware yg gilerrr....
3. cd drive da xley detect certain cd...
4. lembap thp cipan...
5. old model~~~da ssh nk carik spare part...miahahahahahaha....

dhlaaa cina tuu gelakkkan aku...sbb byk gilerr antivirus yg aku pkai....

1. AVG anti-spyware
2. Kaspersky anti virus
3. Avira antivirus
4. Geekz virus remover...
5. Ccleaner
6. Virus Protect
7. Malware Burn

tp aku pun xtau pe yg cina tu kira smpai 12 smlm...tipu sgtlaaa aku pnye antivirus smpai 12...tuu ada 7 laaaa....mana ntah dia tgk lg 5 tuu...hissyyy....memandai jer tauuu....actually avg anti-spyware tuu aku xprnh guna pun...hihi...dlu aku guna avg antivirus...but then ble aku dh install kaspersky tuu...aku uninstall avg antivirus tp yg avg antispyware tuu aku x uninstall. then dh install kaspersky xleh nk activate lakkk...ntah pe problem laa tym tuu xleh nk activate...then member aku bg setup avira...dia suruh aku install n guna avira tuu dlu wt sementara waktuu....so aku guna laaa....hmm...ble dh guna ttiba aku rasa cam best lak avira nii...skrg dh dpt activate kaspersky tuu tp syg lak nk uninstall avira tuu....ekekekekekeke.... haaa....yg geekz virus remover tuu aku guna kalau2 laptop aku ni dh mengong thp cipan...smpai ada certain function kt laptop aku nii dh ilang...haa, geekz virus remover tuu bley guna utk mengembalikan function kt laptop aku niii...wakkakakakakaka....yg Ccleaner plak lecturer aku kt mtrx dlu bg...aku slalu guna klo aku rs C aku dh semakkkkk...aku remove laaa pe2 yg xpatut....yg wt berat C aku jer...eg cookies, etc...yg lg 2 tuu....dr mn aku dpt pun aku xtaulaaa....nk carik lagu pnye psl laa tuuu....ingt nk donlod lagu....carik lagu pnye psl...klo aku ni biasa guna search engine yahoo!...konon dh dptlaaa website nk donlod lagu tuu...skali aku klik ttiba aku telah di redirect ke website yg x sepatutnyaaaa....dan dgn tidak semena-mena (wakakakaka...ayat akuuuu...) laptop aku pun diserang spyware yg hampehhhhh itew....huh!!!!since tuu laaa laptop aku nii yg mmg dh lemmmmm, mengong dan slow thp cipan dh jd mkin lemmmmm, mkin mengonggg dan mkin slow bkn thp cipan lagik dh...thp siput babi....waakakakakakakaka...seb baek aku dh biasa idop ngan laptop nii....so aku dh biasalaa dgn kelembapan lptop nii....

dsbbkan penyakit laptop aku ni yg dh kronik...cina tuu nk buang spyware tuu pun kne format....wakakakakaka....aku ingt lagik lecturer aku kt mtrx dlu kata...sbnrnya bley jer nk buang virus tnpa perlu format....cuma org kt kdai tuu mls nk wt....tuu yg dia amek cara sng...format jer trus...wakakkakaka....ok2, sambung2 psl td...cina tuu nk format...dia kata klo nk format pun amek masa dlm 3 hari kot sbb nk cari cd laptop aku nii bla bla bla...laptop aku ni model lama ssh nk carik cd bla bla bla....tp dsbbkan cd driver aku nii dh xbape ok...so dia takut laptop aku xleh nk detect cd yg dia nk guna utk format laptop aku nii nnt bla bla bla...ntah pe2 ntah lg....so last2 dia kata..."aiyooo....manyak susah wooo....ssh2 u agkt yg baru pnya laaa...i kasi u best price pnyaa...RM1699...acer pnya model...celeron pnya manyak bagusss...ada bluetooth, wireless,webcam bla bla bla ataupun klo u nak asus pnya model, i bley kasi u RM 2499, dgn RAM bla bla bla u bley tmbh 1 gig....bla bla bla...i kasi u discount 10% off...bla bla bla...tp klo u nk asus kne tgu i order baru smpai laaaa....dlu i ada seplo...seplo2 abes last week...suma mau bli yg asus pnya wooo...ble sy kata bley tmbh 1 gig dorg suma manyak syokkk woo trus bli itu asus pnya laaa...haaa,jd mcm mana...u bley balik bincang dlu dgn u pnya parents nk bli yg baru pnya....bla bla bla...." ntah pe2 ntah lg dia merapek...

haaa....lg 1...dia kata limewire x bape bgs...byk virus...yer ke???? hmm...ntahlaa...yg pasti...masa cuti tuu aku nk bukak aku pnye limewire xleh...tatau nape...bape kali klik pun xkuar pe2...last2 aku donlod bittorent...aku guna bittorent jer...function dia sama jer ngan limewire tp laen sketlaaa...aku xreti sket nk guna bittorent niii....terkial2 aku masa nk try guna ari tuu...

dgr dia ckp pjg2 cam tu aku dh jd pening dh...tmbh2 lg ble dia swoh aku bli laptop baru...dhla dia promote baekkk pnye laptop model asus..mentang2 la aku skrg nii guna model asus...ekekekeke...aiyaakkkkk....klo bli guna u pnya fulus boleylaaa sy blii tokey woooo....waaaahahahahahaha....klo nk bli guna duit PT ngan elaun palap aku mmg bley laaa....tp 1 sem nii aku kne makan ati berulam jantung jerlaaa...wakakakakakakak....tak pun mkn angin jer....miahahahahahaha....adesssss....mampuihhh aku....dhlaaaa aku nii gasterik bin gasterukkk....isk3x....

so dgn hati yg sdey dan pilu (errkkk,pilu..??? wakakakaka) aku ngan zack pun blk...eh bkn blk...blk dr sentosa laaa....muahahahaha...aku ajak dia p CP...nk p cuci mata kt sana...tym ktorg p CP tu dh mlm laaa...kol 7 lbih ke kol 8lbih aku pun xbape ingt...first2 aku ajak dia maen bowling...then ble msuk kt tmpt bowling tu tgk ckit jerrr org....manyakkkk lane kosonggg....so aku pun jd malu nk maen...maklumlaaa...aku niii dhla ratu long bin khang...wakakakakakaka...dgn tidak berlengah lagikkkk (wakakakakakak bahasakuuuu) aku pun ajak zack blah dr tmpt bowling tuu....then ktorg msuk plak p game centre...tmpt org maen game...setelah menghabiskan beberapa ringgit utk token maen game kt ctuu...aku pun ajak dia berkarok plakkk...pilih2 lagu....aku pun pilih 3 lagu...ble dh nyanyi baru aku pasan 3 lagu yg aku pilih tu sume lagu english...xde lagu malay pun...miahahahhaaha...xpe2...skali skala....dhla lagu yg aku pilih sume lagu yg rancak2...it's gonna be me, when you're looking like that dgn dancing queen...dh abes berkarok tuuu baru aku teringat nk bli brg...brg2 umah aku da nk abes stok...jam dh kol 9 tym tuu...so mmg rushing laa nk p giant....dhla giant jauh....so aku kontek balik member2 aku 4org tuu tnya kot2 dorg nk ikut aku ngan zack p giant...g bli brg...first2 dorg nk ikut tp last2 cancelled plak sbb misi dorg mencari kasut x berjaya lagikk....wakakakakakakaka ntah bape jam laa dorg carik kasut....but then ble aku tgk level bwh CP tu ada watson so aku pun mls nk membazir minyak kete zack...sian dia nk kne ulang alik...coz klo ktorg p giant...nnt ktorg kne balik CP gak sbb nk amek member aku 4rog tuu yg still dlm misi mencari kasut tuu...ekekekekeke...so aku pun bli jerlaa brg2 kt watson tuuu....pas tuu baru aku terasa haus dan lapar...padahal masa smpai kt CP tu dh bantai 4 crab pie...wakakakakakakaka...aku pon ajak zack p McD kt level bwh CP tuu...smpai2 jer kt mekdi tgk member aku dh dok kt ctu...owh...mkn x ajak org pun ekkk....huhu....so alang2 dorg dh dok mkn kt ctu aku pun mkn gaklaa kt ctu ngan zack just x dok semeja ngan dorg laaa...huhu....mkn pnye mkn...smbil makan berfotografi...miahahhahaha...then aku gtau dorg yg aku smpt p karok jap td...dorg nii yg mmg gle karok pun nk jgk p karok...tp tym tuu dh kol 2150....2200 CP dh tutop dh...tuu pun tym tuu dh golap gulitaaa dh CP tuu...huhu...cuma tgl mekdi jer lg yg terang benderang...so dorg pun tpksa cancel nk p berkarok...then dh abes mkn pe lagi...sesi berfotografi...miahahahahahaha
ehehehehehehehehe.....


hikhikhikhikhik....aku bersama pakwe kuuu...hahahahahahaha....


fiza wit her abe....wakakakakakakakaka....


ad n caiee....ekekekekekeke....


yaya n ijat....hahahahahahahaha....


madu 3....waaaaaahahahahahahahaha


model mekdi....aiyohhh....bankrup laa mekdi....miahahahahahahahaha...


muahahahahahahahahahaha....


yaya: plizzz come back to me...

ad: setialah padaku....

patung mekdi: aku takkan bersuara....walau dirimu...lalalallalalala...


aiseyhhh...im trying nk wt pose sama cam patung tuuu...hihihihi


3 dara pungutan...

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

wohoo... panjangnye cite ko... leh jd wartawan nih... wakakakkaa... sampai 12 antivirus ko pakai... tp dr mata kasar ko kire 7 jek? huii..byk nye..aku 3 jek tau.. ekekeke

Saturday, January 05, 2008 4:30:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

wakakakakakakakaka....cina tuu kelentong jer lbeyyy...mana ada doblas antivirus aku pkai....

ekekkekekeke....7 antivirus aku pkai pun tp laptop nii sama gakkk...ttp ada bela virus...miahahahahahahaha...

Saturday, January 05, 2008 11:01:00 AM  
Blogger eleza737 said...

ehh ehh.. xbaca lagi..
trus nak komen plak..
japp ek aku baca dulu..

Sunday, January 06, 2008 3:15:00 AM  
Blogger eleza737 said...

puhhh... panjng giler...
2 kali aku tertido utk abiskan..
wehh... aku nak avira tuh..!!!!!!!

Sunday, January 06, 2008 3:23:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

wakakakakakakakakaka...paaaaaaaannnnngg dak ats nehhhh....

hmm...ko nk avira tuu ekkk...aiyohhh....dlu masa aku kt umah lg ko x mntk...server tgh baekk pnyaaaa...cni server mengong sket...

xpelaaa...demi kwn, aku bg jgklaa kt ko....dan sbb kwn gak aku kasi special offer kt ko....org lain aku bg free jer...kt ko aku offer rm5 utk setup avira tuu....miahahahahaha...

Sunday, January 06, 2008 10:47:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home