Thursday, November 22, 2007

Sehari menjadi penebas lalang yg x bertauliah

hmm....22 nov...ari ni dlm sejarah...aku jadik penebas lalang x bertauliah...adehhhhh...haha...pnt wooo...pergelangan tgn aku nii pun dh skt dh sbb asek swing parang jer...first2 ktorg g pagi...then kol 2 g lg...ktorg cari lalang tuu kt blkg hostel then kt kuboq...errrkkk....kuboq??? ermm...pg tuu aku x bwk kamera pun so xdela gmbr ktorg in action pg tuu...huhu...even handphone pun aku lupa nk bwk...tp ni dh blk pg tuu aku da amek gmbr tgnku yg calar2 kne lalang...ekekekekekeke


haa...nie ler tgn aku yg dh merah2 n calar2...huwaaaa.....

errkkk....adehhhh....sblm nk g cari lalang lg ptg tu smpt lg tgkp gmbo...hikhikhik...



haa...nie lg sblh tgn aku yg agak trukla jgk...byk gle calar2


hehe....ni tym nk g carik lalang ptg tuu...



lagi...


dan lagi...hissyy...kaiee ni kannn...nk gekkk enterframe...huh




masa tgh lepak2 nk tgu dak2 lain dtg aku pun menyempatkan diri amek view nii...nie ler hostel ktorg...aka apartment wang ulu...


dan yg nii jugekkk....hostel ktorg...apartment yg xbape nk indah tp syukurla gekk dberi rumah camnie kann...dgn tenet free lak tuu...ekekekeke....


dh nama pun dok kt perlih kannn...mmg merata2 la jmpa sawah padi...



adehhhhaaiiii....t'kne candid lak hakuuu...hissyyy....




waaaaa.....me in action...


aiseyyy....ttp fokus pd lalang yg kucintai...wakakakakaka


inila wjh2 penebas2 lalang x bertauliah...haha


nmpk...??? longgokan lalang tuu...



nii ler bukit kt dpn hostel ktorg...




oiiittt....curi tulang!!!!!!!!



kan dah kne candid! huh!

sapa x prnh tgk padi dr jrk dkt???

hakhakhak...rajinla kununnyer tuh....

haha...lagi....


dan lagi...

lagi...lagi...


wakakakakaka....anak sapo la nie...

ni lg...anak sapo niii.....

orang-orang alive....wakakakakakaka


hissyyy....ske tau enterframe mamat nehh...

rjnnyer PKW....ekekekekeke...sajer jer nk puji PKW

mcm ku knl jer kan mamat niii....

yerla...yerlaa...PK rajin lerrr...

huh??? pe kes???


pekerja buruh.....muahahahahahahahaha...

ni lg sorg pekerja buruh....miahahahahahahaha....


ringan jer tuuu....hikhikhikhik...

yeayyy....dh nk blk daa....

nii ler hasil keje ktorg yg xseberapa neh...huhu


errkkk???

hmm....byk ke ckit tuu????


lepak ler pulekkkk....

nie ler hasilnya...tgnku dh jd merah2 n calar2...aku pasrahhhh...

sedia utk djemur dan dkeringkan...


heh...skela tgk pemandangan ijau...

mcm lawa jer....???

kampung kcik yg ada kt dpn hostel ktorg...kt area sawah padi gekkk...

hahaha....dan aku...??? aku tkg amek gmbo jer...huhu...hisssyyyy....xdelaa....aku wt keje gekk tauuu...x caya tgkla gmbo aku tu td...ekekekeke...dgn tgn aku yg calar-balar n pergelangan tgn yg skt swing2 parang...bley ke jd bukti??? wakakakakaka....lantakla labuuu....

hmm...adehhh...camne ntah camping nnt...ni blom camping lg dh rs pnt...tuu baru wt preparation...haiyohhhhhhhhh....haaa...klo nk tau...utk sesapa yg xtau laa...lalang tuu bkn utk ktorg bukak ladang kuda or ladang lembu yerr....harap maap, tekaan anda meleset sama skali...waaahhh gitew...ekekekekeke.....hmm...lalang2 nii sbnrnya utk ktorg ms camp nnt...ktorg kne wt perapungan....lbey kurg lalang ni nnt jd pelampung ktorg laa....nk tau camne lalang bley jd pelampung?? hakhakhakhakhak...just wait n see lorrrr....

okiesss lorrr...gue sudah pnt....seharian jadi penebas lalang yg xbape nk berjaya....hadooiiihhhlaaa....at least skrg nii aku dh tau camne rasanya petani2 or peladang2 tradisional kt dunia nii...yg xpkai mesin potong rumput akan tebas sendirikannnn sgala jenis rumput n lalang....haaaa....now aku dh tau camne rasanya dorg tebas lalang d bwh chya matahari yg pns bley menggelapkan kulit aku dan sesapa jerrr....huh....hmm....ada jugekkk moral lesson aku ari nii ekkk...ekekekekeke....

aiyohhhhhhhh....dhlaaa...siyes dh xlrt nehhh...mata pun dh keroooooooooo....waaaaaaaa....adiosss...
















Labels:

2 Comments:

Blogger pearl'E.J said...

kahkahkahkah... buruh dari vietnam ker neh?? wakakakakaka.. ehhh kt kampung aku di perlis pun utan bnyk gak tuu.. siler2 bawa rombongan buruh vietnam gi tebas kt situ sama ehh...

Friday, November 23, 2007 10:07:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

wakakakakkakakaaka ampesss tau ej neh...baru wt ckit tuu pun aku dh skt 1 bdn tauuu...
klo ko nak kann....hmm...1 jam RM50 buley??? ekekekekekekeekek...

Friday, November 23, 2007 11:28:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home