Saturday, November 7, 2009

SB3 Week 2

haha setelah berhari-hari aku x upd8 blog (eleh, baru berhari2, b4 ni smpai berbulan2 x upd8 blog nih). akhirnya ari ni aku gagahkan diri utk upd8 even dgn mata yg separuh terbukak (kemengantukan). hari sblm2 nih sibuk dok upd8 blog org jer kan, smpai blog sendiri x terupd8. huhu. ok2, utk pengetahuan korg, skrg ni aku luangkan lbih byk masa on another blog (yg sbnrnya mls nk log out, log in, log out, log in). disebabkan kemalasan itulah dh beberapa hari aku x upd8 blog nih. check out this blog http://dirashsupporters.blogspot.com/ but mayb dlm proses nk tkr kpd dirashfrenz. apa2 hal nnt klo ada pertukaran link blog, akan dimaklumkan kemudian. ehem...layout blog tu lg lawa dr layout my personal blog hokeyh! haiyoooo!!!

haaaa...ni nk citer something. pe2 korg tgk dlu video nih:


Credits to emeraldL2009

highlighted utk part minit yg ke 0:25 ke minit 0:34. ok, now i'll explain kpd sape2 yg ada ckp2 psl blog tu kan. yesssss, im the creator n the admin of the blog. so what? that's one of the way for me to show my support towards them. enough said. anyway, im thankful to dira too. cayyyaahh dowh!!!

psl Malam SB mgu 2. haha actually dr ari tu lg nk upd8 psl ni, tp tu laa...dsbbkan kemalasan thp cipan la yg menyebabkan skrg ni baru nk upd8.

psmbhn 1st, isma n zul. lagu separuh masa by the lima. psmbhn bgs, energetic n isma looks cute dgn spec bsr, rambut ikat dua n gaya nerdy. haha. i think, i like markyong's idea. he's such a creative choreographer (ntah btol ke x ejaan nih). ada 2-3 choreographer yg kluar dgn idea choreography yg sama especially the lifting n stunt part la yg plg obvious kan. but slama 2 mgu ni aku tgk idea markyong lain dr yg lain. and that's good for them! 4.0/5 for them!

2nd performance, sein n nana. lagu le freak. lagu ni best sbnrnya. n their performance pun not bad la, but i think aku lbih suka tgk performance dorg 1st week. i can see ada improvement kt nana, ada expression. sein as usual, mmg bgs. 3.5/5 for them!

3rd performance, anita n ismadi. lagu pilihlah aku by latif ibrahim. at first i dont hv any idea why lagu ni selected utk tema mgu disko ni tp aku trima jerla seadanya. persembahan dorg bgs, ada jln cerita n jln cerita tu pun x nmpk fake sgt n x boring. anita was good, ada gaya, ada feel, ada expression but the problem was ismadi. ssh btol nk tgk ismadi ni tgk dpn. asyk tgk bini dia jer (ayat cat farish). in my opinion, quite ssh jgkla nk bwk feel disco dgn lagu ni sbb lagu ni agak slow. but overall, i think it's 3.0/5.

4th performance, dira n ash. lagu let's dance together by melly goeslaw ft. BBB. im gonna comment without bias ok! actually im quite dissappointed la tgk performance dorg. let's dance together is one of my fevret song dlu (zmn2 lagu ni pemes la). n that song pnye beat agak laju n music dia agak kuat but dorg pnye step x strong enough mcm music tu. tp ada 1 part tu aku suka. haha

step ni aku suka. wakakakaka. mcm comey jer dorg wt mcm tu. ekekekkekeke

part ni yg aku konpius. mmg step dia mcm tu or ash sbnrnya nk terjatuh?? at 1st aku tgk mlm tu pun aku da fkr dia almost terjatuh

ermm...for them...i think it's 3.3/5

5th performance, mirna n noorah. lagu staying alive by bee gees. mirna nmpk ada improvement this week. noorah pun bgs jgk but i think aku lg suka tgk noorah last week, masa mgu yo! hahaha. it's a good idea jgkla, mirna menari kt dpn n noorah kt blkg. mcm yg choreographer dorg tu ckp, dia nk menampakkan mirna tu as a player yg terer menari. mayb nmpk x ckup terer but okla, nmpk improvement mirna. tp sgt menakutkan okeyh tgk part mirna junjung (junjung ek namanya klo angkat kt bahu tu?) noorah, noorah mcm nk tjatuh jer. seb baek slmt. haha. n part yg mirna pusing2kan noorah tu (apa nama stunt mcm tu ah?) nmpk mcm mirna xlarat nk agkt noorah. ekekekeke. anyway, still a good performance. 3.5/5.

6th performance, enot n zainul. lagu gina by rem. firstly yg aku nk ckp, aku tgk kaki enot berbandage jer aku dh tkut. sbb aku prnh mengalami situasi mcm tu (in fact, slalu sgt dlm situasi mcm tu). kaki ngah sakit but hv to do something yg mmg kira berat n luar kemampuan seseorang yg ngah sakit kaki. mmg kesian aarrr tgk enot n mmg respek smgt dia. muka enot pun nmpk sgt x bersemangat. i agree with joseph gonzalez. klo enot skt, spptnya husband dia yg sihat tu do all-out utk cover kelemahan wife dia yg ngah skt kaki tu. but, as joseph ckp, mayb x ckup disembunyikan. n aku sependapat dgn farah dato' sulaiman. dr 1st week lg aku tgk zainul menari, aku rasa dia ni mcm robot kayu yg ble org suruh satu gaya tu, dia buat gaya tu dgn lurusnya without ada lenggang or bunga2. haa...mcm tu la. n once again i agree dgn joseph, zainul menyebabkan psgn tu nmpk sgt lemah. actually im hoping for them yg eliminated last week sbb aku sgtlaaaa kesian n bersimpati tgk couple nih. dhla dorg ni slalu gaduh time practise, enot plak injured kt kaki n yg plg penting, aku rs cam dh x sanggup nk tgk zainul menari n aku kesianla jgk klo org gelak tgk dia menari. yg plg aku heran but nothing yg pelik sbb dh nama pun program realiti kan. xkirala org amatur yg xde basic dlm seni smpaila org yg professional, sympathy bleh menaikkan contestant tu. pe yg aku nk ckp sbnrnya, mrkh enot yg juri professional bg lbih tgi drpd mrkh psgn lain yg performance dorg lbih bgs dr couple enot nih. so phm2la sendiri. 2.0/5.

7th performance, didie n sham. lagu hey hey teksi. melettsss uolss didie in pink dgn wig pink lg. haha. didie mmg bgs dr last week, n this week dia mkin improve. good for her. sham pun not bad, ada improvement. actually nothing much la nk ckp psl dorg. 4.3/5

8th performance, oshin n firdaus. lagu let's all chant. firstly aku nk ckp, they're very lucky sbb dpt lagu ni...sgt best ok!!! lagu ni cam leh naekkan smgt dorg utk buat lbih bgs. dorg buat bgs, ada improvement but mayb x ckup. firdaus sgt bersemangat ok! haha. dgn expression muka dia...haha. i think oshin kurg expression. lifting n stunt part, mcm yg kita leh tgk dlm detik SB, firdaus sgt bermasalah nk agkt oshin. n time mlm SB, it shows la ckit. yg part oshin naek kt pinggang firdaus tu, nmpk sgt oshin berusaha melompat ke pinggang firdaus. spttnya part tu lbih smooth smpai nmpk mcm firdaus yg agkt oshin ke pinggang dia instead of oshin yg melompat. haha. mcm lwk pun ada lak. kih3x. but not bad la. for me, performance dorg this week better dr performance dorg 1st week dlu (dorg pnye acting nmpk sgt fake). 3.0/5.

9th performance, sazzy n nazril. lagu funky town. lagu ni pun best! aku suka expression sazzy n nazril. n both of them nmpk sgt bersemangat. i like that! the best parts were the lifting part. makkk aiihhh nmpk sgtlaaa ringan n lembut bdn sazzy. teruja aii nyahhh. time aku tgk tu mmg the only word yg kluar dr mulut aku was "wow!" aku mcm nmpk bygn vee n shidi ble tgk sazzy n nazril ni menari. haha adakah itu tandanya mereka akan mengikuti jejak langkah vee n shidi menjadi juara? huhu peminat2 sazzy n nazril, undilah mereka yer! risau jgk aku tgk undi dorg slalu rndh. frankly speaking, aku mmg minat jgk dgn dorg ni but buat masa ni aku fokus pd dira n ash (dr segi undian lah). 4.7/5

performance lagu tema SB...haha last week baru jer aku merungut psl costume dorg. yg 1st week pnye costume utk performance lagu tema SB nmpk formal sgt n nmpk mcm x meriah ble xde bulu2 ayam kt kepala mcm season2 yg lps. yerla, season2 b4 ni dh biasa tgk bulu ayam kt kepala dorg time tarian lagu tema, ttiba season ni xde lak. tu yg nmpk cam pelik. but 2nd week, ada jgk bulu ayam kt kepala dorg. haha. barulah meriah dowh!

ok...psl debaran SB. actually ptg ahad tu aku vote for mirna sbb vote dorg slalu rndh n aku xnk dorg terkluar dlu. then, mlm tu time debaran SB, ble Awal ckp anita antara 3 yg terendah (slain enot n oshin), aku risau gak sbb aku nk anita kekal utk minggu seterusnya. so time tu ada la jgk aku vote anita even aku tau mmg gerenti vote aku x smpt msok sbb dh lewat sgt time tu. beberapa minit jer lg vote nk tutup, talian vote msti ngah jam. tp aku vote la jgk. unfortunately, keputusan dh dibuat n anita terkluar. sgt sdih time tu sbb aku nk enot or oshin terkluar. tp xpela, adat pertandingan.


wahhhhh pjg dowhhh entry aku kali nih. hahahaha. ni la ble idea seminggu disimpan n dikluarkan dlm 1 masa, terhasil la entry yg pjg lebar. hahaha. ok2 it's late already. gotta go to sleep. dzzzzzzzzz

p/s: aku tgk pelik jer rambut joseph gonzales masa Mlm SB mgu 2. dia pkai wig or rmbut btol? mcm senget la rambut dia. that remind me of Kawachi the slippery wig. hahaha. sape peminat yakitate japan, phmla pe mksd aku. hua3x.


ok, i know gmbr ni sgt blur n x jelas. but aku nk korg tgk balik ulangan or tgk kt utube part nie. part ni sazzy ada iras2 dynaz mokhtar. siyes, aku nmpk ada iras la sazzy part ni. n anita baharom tnpa perlu disangkal lg, mmg ada iras2 anne ngasri. rmai org mengakui, so aku ckp dgn pnuh konfiden n tnpa was2. haha

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home